ING Sponsor van Sporting Almere

Almere, 11 September 2014 – ING is sponsor geworden van voetbalvereniging Sporting Almere en heeft zich per 1 september 2014 voor 3 jaar aan de club verbonden. In maart 2014 startte ING met een van de meest omvangrijke sponsorprogramma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal om het amateurvoetbal in Nederland naar een hoger plan te tillen. Clubs uit heel Nederland maakten met een onderscheidende en originele pitchkans op een intensief sponsorschap van de ING. Sporting is één van de ruim 300 amateur clubs in Nederland die uit bijna 800 aanmeldingen beloond is met een sponsorschap waarmee zij de komende 3 jaar de samenwerking aangaat met ING. Daarnaast verbindt ING zich voor de komende 3 jaar aan 122 amateurverenigingen als hoofdsponsor. Met dit programma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven. 

“We zijn enorm trots dat we met onze pitch een sponsorschap van de ING in de wacht hebben gesleept. Het is echt een prestatie van de hele vereniging geweest en er is door diverse mensen heel hard aan gewekt. We kunnen met deze extra impuls van de ING onze ambitie voor de komende jaren gaan verwezenlijken,” aldus Peter van Eijk, Voorzitter van Sporting Almere. ING wil met dit initiatief een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateur verenigingen. Een belangrijk onderdeel daarvan is de financiële gezondheid van de verenigingen. ING wil ook het amateurvoetbal in Nederland helpen Financieel fit te worden. Binnen het sponsorschap helpt zij dan ook de vereniging met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te maken en te houden. Voetbal begint bij de amateur vereniging. Zij zijn daarmee de bakermat van het Nederlandse voetbal. Daar wordt de liefde voor voetbal geboren, gekoesterd en gedeeld. Door spelers en speelsters, scheidsrechters, barmannen en -vrouwen, bestuursleden en natuurlijk supporters. Ook staan amateur-clubs aan de basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. De verenigingen zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd zijn. Daarom zet de ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland.

Schermafbeelding 2014-09-11 om 12.09.19